24/02-2013 En Tilfældig Aften

Så tror jeg så småt det blev tid til at lave mit første indlæg..

Der er under to måneder til jeg skal afsted på min tur.

Jeg kan roligt sige, at mit hoved arbejder på højttryk i disse dage.

Jeg tænker hele tiden på hvad jeg skal gemme fra min lejlighed, hvor jeg mon er om et års tid, hvor jeg gerne vil hen. Hører fra familie og venner der ikke er meget for jeg tager afsted, og tager mange bekymringer på forskud.

Inden jeg skal afsted på min rejse (22. April 2013), kommer jeg til at have ca 1 måned hvor jeg bor sammen med mine forældre, jeg tror det bliver godt og gør det nemmere at tage afsted når vi har været sammen så meget op til dagen jeg rejser.

Et af spørgsmålene jeg får oftest er “Kommer du ikke til at savne os? og kommer du ikke til at være ensom når du skal være alene så længe på din rejse?”. Men skal jeg være alene? Er jeg alene når hele verden står med åbne arme til at tage imod mig? Det er klart jeg kommer ikke til at se mine venner og familie før………! ja hvornår ser jeg dem igen?

Men er det så slemt? Jeg kører ud i verden for mig selv, med et åbent hjerte der har brug for at mærke andre vinde. Jeg cykler ud i verden med et sind der vil have et nyt syn på mig selv. Er man så alene eller vil man ud og se hvordan andre mennesker lever livet?

Et andet spørgsmål jeg ofte får er, “Hvad og hvor meget skal du have med på din tur?”

Jamen det ved jeg faktisk ikke helt endnu. Det er selvfølgelig ting jeg godt kunne tænke mig at have med, men som jeg ikke helt ved om jeg har brug for. Som f. eks. kunne jeg da godt tænke mig en cykelcomputer med GPS, og Højde måler og sporing (Sporingen er nok mest for min mors skyld.)

Men kunne jeg egentlig ikke godt klare mig med en cykelcomputer der blot kan måle hastighed, afstand og så måske højde uden den behøver være mega dyr?

Så er der mit kommende hus, et telt og en sovepose. hvor mange penge er det mon værd at smide i det? Ja jeg skal jo sove i det ofte men i større byer kommer jeg nok også til at sove på vandrehjem og andre steder.

Mit eneste virkelige mål med de ting jeg tager med er at de skal være lette.

Jeg er så småt ved at finde ud af i grove træk, hvor jeg egentlig godt kunne tænke mig at komme hen.

Men der er jo ingen der siger, at det jeg gerne vil også er det der kommer til at ske i den rækkefølge jeg godt kunne tænke mig.

En anden sætning jeg oftest hører er, så skal du da træne og cykle hele tiden inden du skal afsted, men som jeg ser det lige nu. Fordi jeg vil cykle jorden rundt, skal jeg ikke nødvendigvis cykle 200km om dagen. Det passer mig fint at jeg starter stille og roligt op og ser tingene som de kommer.

Jeg glæder mig meget til at komme afsted og skrive her min blog og håber mange vil følge mig på min tur.

Efter at have skrevet dette første indlæg til mig blog, syntes jeg faktisk selv det er lidt sjovt.

Mig som aldrig har læst en bog, hadet at gå i skole og lave lektier.

Nu sidder jeg her og skriver en blog om mig selv, min rejse og mine kommende oplevelser.

 

Om MonoBiking

I am about to start the journey of my life!! (or thats what i expect it to be!!) I am not the first, and I am not the last person to start out on a adventure like this, but no one have the same journey and the same expectations. Right now I am not ready for a everyday life. When I am traveling I feel free, full of energy and  happy. In my mind i want to travel the world on my bike (yep its a bicycle) but i don´t know how far I will get before i want to go home. So if you follow my blog there wont be a promise that i will get all the way around, but hope that i will make it..! :-) My journey will start 22. of April 2013 and will end when i get back home or when i feel that this is not fun anymore.  I am a single guy, from the year ´86 and I just want to se the world.
Dette indlæg blev udgivet i Danske posts, Posts Fra Danmark og tagget , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

