Dag Et

Tiden er rendt ud, taskerne er næsten pakket. det meste a min familie har sovet i mine forældres hus for at kunne tage afsted med mig på dagen jeg starter min rejse.
Ja det er lige før jeg skal afsted, men ikke helt klar endnu. Mentalt klar og spændt på at skulle afsted står jeg ud af sengen kl 5:15 for at ringe til en god veninde der selv skal ud og rejse, bare lige for at ønske hende en god tur og alt det der.
da jeg er færdig med at snakke i telefon kigger jeg lige lidt rundt på mit værelse. (Det er vist meget godt jeg skal være længe væk, kan bestemt ikke når at få det hele til at se ordenligt ud inden jeg skal afsted. Så den kommer mor nok til at stå for, så kan jeg jo håbe hun har glemt det når jeg kommer hjem igen.)
Til at starte med bliver taskerne pakket meget omhyggeligt, men som jeg kommer tættere og tættere på mål linen og afrejse tidspunktet bliver tingene bare kastet ned i taskerne.
Den sidste tæt om taskerne kan lukkes bliver udført, det er Go derfra. så er jeg klar.

En god ven har været så venlig at tage dagen fri fra sidt arbejde og kommer derfor til morgenmad og ønsker mig lige det sidste held og lykke på vejen.
Mens vi sidder og spiser kommer en af naboerne forbi og spørger om jeg er ved at være klar. “ja! Det skulle jeg mene” lyder svaret.
“Godt for vi står og venter her ude og der er også kommet noget fra dagbladet”
med en halv tygget morgen bolle kommer jeg lidt kaffe i munden for at få den hurtigere ned og smutter så i bad.

Ude på gade venter ganske rigtigt en masse af mine forældres naboer, der bliver vinket med dannebro og ønsket god tur, til den engang så lille dreng der kun kunne løbe rundt ude på vejen, men som nu cykler ud i verden.
Det bliver taget et par billeder fra journalisten og stillet et par enkelte spørgsmål og så cykler jeg videre.

Planen for min første dag på min cykelrejse ud i verden er min eneste tanke “Du skal ud af Danmark idag! Det skal du bare.” på Vej til Gedser kommer følelserne frem, der var ingen tårer i farvellerne hjemme på vejen, nu ruller de en lille smugle. da jeg holder frokost tager jeg den første bid af min mad da det går op for mig jeg er afsted. Det må have set meget dumt ud for folk der kom forbi for jeg var nød til at hoppe rundt og råbe og skige af glæde over at nu var jeg endelig afsted. Hvis det ikke er bevis på det er det rigtige man har sat sig for så ved jeg ikke hvad er.

På vej til færgen cykler jeg fortsat i min egen verden hvilket resulterer i flere omveje og rysten på hovedet. Da jeg når Gedser kl 15:20 ser jeg færgen er der (sejler 15:30) og at den næste først sejler ca. 2 timer senere. Billetten bliver købt og jeg når lige ombord. kl ca 17: 35, nu skal der bare findes et sted at overnatte.
Lidt i chok er dette hvad jeg ser som det første stykke vej i Tyskland efter færge stationen.

IMG_2298 IMG_2297

I Tyskland fortsætter omvejene og kommer første frem til campingpladsen omkring kl. 19:30, Teltet bliver hurtigt slået op og der bliver lavet aftensmad. efter maden finder jeg ud af der er gratis bad. WUHUU så bliver jeg også ren idag.Der er helt mørkt i mit lille telt, VIRKELIG VIRKELIG træt nu, Så det er tid til at krybe i soveposen!

Om MonoBiking

I am about to start the journey of my life!! (or thats what i expect it to be!!) I am not the first, and I am not the last person to start out on a adventure like this, but no one have the same journey and the same expectations. Right now I am not ready for a everyday life. When I am traveling I feel free, full of energy and  happy. In my mind i want to travel the world on my bike (yep its a bicycle) but i don´t know how far I will get before i want to go home. So if you follow my blog there wont be a promise that i will get all the way around, but hope that i will make it..! :-) My journey will start 22. of April 2013 and will end when i get back home or when i feel that this is not fun anymore.  I am a single guy, from the year ´86 and I just want to se the world.
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Et svar til Dag Et

  1. Joanna storey siger:

    Dejligt at læse om din første dag! God vind. Stort knus

Skriv et svar

