Dag Tre

Dag tre.

Idag vågnede jeg første gang omkring kl 6, Det er jo som jeg skrev igår en lille landsby og hanerne galer i et væk. Jeg åbner teltet og solen skinne allerede. Der er ikke megen vind idag men kan mærke den kryber ind i teltet, det eneste der står knivskabt i mine tanker “Det bliver en god dag det her!” får skiftet tøj, ud af teltet lytter et øje blik, der er ingen lyde ingen biler og ingen der snakker! Så er det for tidligt og jeg hopper ind i teltet igen. Så blev morgenen kun endnu bedre.
Klokken ca halv 8 står jeg for alvor op, pakker mine tasker sammen, spiser morgenmaden som består af et æble og en banan.
Damen fra igår vinker til mig fra sit vindue, hun råber noget på tysk som jeg tror betyder held og lykke! for kan ikke rigtig hører det, men det gætter jeg på for hun smiler! 🙂

Solen skinner, vinden tager en lille smule til, men ikke for meget. Og efter hvad jeg kan huske, er retningen rigtig så jeg vil have den i ryggen hele dagen. Godt den var det for igen idag cykler jeg forkert flere gange men vender ikke om ser bare hvor denne vej så føre hen. Af en eller anden grund er vejskilte, kort og jeg bare ikke enige om noget idag…!
Men jeg har jo ingen planer så det er helt okay.! 🙂

Igen idag skifter landskabet og vejene hele tiden. Det meste af tiden er de ganske gode, men et par gang bestemt i den dårligere ende.
Som de fleste der har været på Auto Bahn i Tyskland er det store beton stykker man kører på. Det bliver åbenbart brugt over alt her, beton fliser der ikke alle ligger lige, ej heller med rette mellemrum! og dette er både på bøndernes veje og i små byer.
Det lyder måske ikke så slemt som det kunne være, og det er det heller ikke det bliver værre endnu. Jordveje, men tusindvis af huller, store sten og nogle gange en lille flod midt i det hele, var også en del af dagens udfordring. Nu kommer “HVAD SKER DER LIGE HER” delen.
IMG_2313
Jeg valgte idag at købe et kort over cykelruterne i tyskland bare lige for at se hvordan det var at følge, det gik faktisk ok, og en del af vejen kørte jeg på det tyske svare på pilgrims vandring i Spanien “Camino De Santiago” her hedder den dog “Jacobs Weg” men det giver mig et smil på læben og jeg kører lidt i min egen verden og tænker på da jeg for ca et år siden gik rundt i Spanien. Smilet bliver dog hurtigt vendt på hovedet da vejen pludselig går over i strandsand agtig sand. Sand, smalle dæk og en masse vægt på baghjulene er ikke noget god kombination. Hvilket resulterer i turens første styrt. Ja mor jeg styrtede, havde ikke hjelm på men slog mig ikke. Undskyld mor!

Kom hurtigt på benene igen og kørte de sidste 15 km af dagens 95km. Jeg ville finde en overnatningsplads som den igår, men det er der ikke rigtig mulighed for i det område jeg slutter dagen af i. Jeg finder en camping plads, Igen er der ingen til at tage imod mig, Men hvis jeg denne gang har læst skiltet rigtigt skulle denne overnatning kun koste mig 4€.

Jeg ligger i mit telt og kan hører bølgerne rulle ind, det er så afslappende.

Holda op jeg er træt, så igen idag vil jeg tidligt i seng. eller tidligt blev det så ikke. klokken er 21:30… 🙂

Om MonoBiking

I am about to start the journey of my life!! (or thats what i expect it to be!!) I am not the first, and I am not the last person to start out on a adventure like this, but no one have the same journey and the same expectations. Right now I am not ready for a everyday life. When I am traveling I feel free, full of energy and  happy. In my mind i want to travel the world on my bike (yep its a bicycle) but i don´t know how far I will get before i want to go home. So if you follow my blog there wont be a promise that i will get all the way around, but hope that i will make it..! :-) My journey will start 22. of April 2013 and will end when i get back home or when i feel that this is not fun anymore.  I am a single guy, from the year ´86 and I just want to se the world.
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

4 svar til Dag Tre

  1. Lone Leonhard siger:

    Hej søde fætter Simon,
    Dette er en test for at om det virker.. Havde lige skrevet en laaaang besked som forsvandt da jeg prøvede at sende den…
    Knus

  2. WheeriricKim siger:

    Buen camino!!

Skriv et svar

