Uge To

Uge to kan vist ikke rigtig sammenlignes med den første.!
Landskabet til nu har sådan set set meget ud som der hjemme, og det glæder også for denne uge to.
Men så slutter alt der kan sammenlignes, mellem de to uger vist også.
Min første uge har været med telt og alene og cyklet rundt på må og få.
Mandag d. 29 april kom jeg til Poznan, og ud af ingen ting bliver jeg inviteret hjem og sove hos en fantastik fyr. Bartosz.!
Han har selv lidt tid til overs og bruger den så gerne på at vise mig rundt i Poznan og tage sig godt af mig. Og ikke nok med at glædeligt cykler med mig ca. 70km af de 130km jeg har før jeg er i Konin til min næste overnatning gør han også en kæmpe insats for at finde mig et sted at overnatte hos nogle af hans venner. Desværre uden held men så er der heldigvis et Hostel jeg kan sove på.

I Lodz bliver jeg taget imod af en hel familie af venner, alle tager så godt imod mig og jeg føler jeg er blandt egne venner. Planen var jeg skulle have haft en enkelt overnatning men en grilfest holder på mig og det er jeg bestemt glad for den gjorde. Jeg havde en god og hygge lig aften, med rigeligt med mad og godt selskab.

Inden jeg forlader Lodz, er der arengeret sted for mig til den næste overnatning og alt jeg skal gøre er at finde det.
Denne gang er det en familie på 5 der tager imod mig, og byder mig ind med åbne arme i deres hjem. Ikke nok med jeg bliver behandlet godt og fodret godt af, så bliver der passet op om mig med moderlig kærlighed og bekymring, Det er vist umuligt ikke at føle sig velkommen og hjemme i dette hjem.
Jeg vælger at blive en ekstra nat, så jeg kan opleve lidt mere af denne landsby, jeg føler mig fri, afslappet og nyder hvert et øjeblik.

Jeg havde på ingen måde forventet at blive modtaget med denne gæstfrihed, på min rejse. Men man kan da ikke andet end at blive glad og få lyst til at rejse endnu mere…

Jeg har ingen forventninger til de steder jeg overnatter når jeg overnatter gratis. Jeg kan sove på gulvet eller i mit telt i haven, men hver gang bliver jeg behandlet som familie eller venner. Det er en faktastisk følelse at bliver taget imod på den måde.

Denne gang skriver jeg ikke denne uges resume i en stor lejlighed. Lige nu sider jeg og venter på ham jeg skal sove hos i nat, får fri fra arbejde og bliver færdig med de planer han har idag så jeg kan komme hjem og sove hos ham.
Jeg siger ikke livet er perfekt. Men det er godt nok tæt på.. 🙂

Denne uge blev også ugen hvor jeg rundede de første 1000km siden jeg forlod Danmark.
Og det føles fantastisk.!

IMG_2452

Om MonoBiking

I am about to start the journey of my life!! (or thats what i expect it to be!!) I am not the first, and I am not the last person to start out on a adventure like this, but no one have the same journey and the same expectations. Right now I am not ready for a everyday life. When I am traveling I feel free, full of energy and  happy. In my mind i want to travel the world on my bike (yep its a bicycle) but i don´t know how far I will get before i want to go home. So if you follow my blog there wont be a promise that i will get all the way around, but hope that i will make it..! :-) My journey will start 22. of April 2013 and will end when i get back home or when i feel that this is not fun anymore.  I am a single guy, from the year ´86 and I just want to se the world.
Dette indlæg blev udgivet i Danske posts og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

